Hoe lang heeft u de feestartikelen nodig?
Bij Tzigane kan u feestartikelen of een party tent huren voor de exacte periode dat u ze nodig heeft. Dat kan een weekend, een midweek, een week of een langere periode zijn.
De huurprijzen in de online webshop en feestcalculator zijn berekend voor huurperiodes tot 1 week. Wenst u de feestartikelen langer dan 1 week te huren dan geniet u een extra korting van 25% op de vermelde huurprijs vanaf de 2e week.
Natuurlijk kan u een factuur ontvangen
Wenst u feestmaterialen of tenten te huren voor uw bedrijf en wenst u daarvan een factuur? Bedankt om ons een mailtje te sturen met uw volledige facturatiegegevens zodat we u deze correct kunnen bezorgen.
Neen, u hoeft ook het tafellinnen niet te wassen…
Gehuurd tafellinnen hoeft u niet zelf te wassen. Even uitschudden en opplooien volstaat. Wij zorgen voor de droogkuis.
Neen, u moet niet staan afwassen na het feest…
Wanneer u bij ons glazen, bestek, servies of porselein huurt, hoeft u deze artikelen niet volledig af te wassen. Dat doen wij voor u en wel volledig gratis. We vragen wél dat u al deze items even grondig afspoelt zodat we u de kosten voor extra spoelservice niet hoeven door te rekenen.
Onze materialen hebben uw feest niet zonder schade overleefd?
Het is niet uitgesloten dat er bijvoorbeeld eens een glas zal sneuvelen tijdens het feestgedruis. U begrijpt echter dat wij de materialen in dezelfde staat terug verwachten als die waarin we ze u overhandigd hebben. De beschadigde materialen zullen dus vergoed moeten worden. De geldende tarieven kan u op eenvoudig verzoek verkrijgen.
Tot wanneer kan ik bestellingen plaatsen?
Hoe sneller u uw bestellingen doorgeeft, hoe hoger de kansen dat alle materialen nog beschikbaar zijn. U kan dus best zo snel mogelijk uw reservatie plaatsen. De meeste aanvragen ontvangen wij gemiddeld 6 weken voor het feest.
Via de webshopp kan u snel en eenvoudig de gewenste materialen reserveren. U hoeft alleen de aantallen, uw gegevens en de feestdatum in te geven. Elke ingave via de webshop/feestcalculator wordt door onze medewerkers volledig nagekeken en tegen bevestigd. Zo kunnen we ook de eventuele transportkosten berekenen. Bent u akkoord met de bestelbevestiging, dan verzoeken wij u om het bedrag over te schrijven op onze rekening en uw reservatie te bekrachtigen. Tot die tijd is uw ingave geheel indicatief en vrijblijvend!
Enkel wanneer uw betaling ontvangen werd, is uw reservatie definitief. Voordien kunnen we helaas geen feestartikelen “in optie” houden.
U bent geen expert in het opstellen van tenten?
Geen probleem! Bij de verhuur van feesttenten verzorgen wij steeds de levering ter plaatse en assisteren we ook bij de opbouw en afbraak. Zo zijn we helemaal zeker dat uw feesttent correct opgesteld staat en stevig verankerd is.
We bekijken zowel de ondergrond, de locatie als de verwachte weersomstandigheden en zorgen ervoor dat onze huurtenten maximaal gezekerd en verankerd worden. We doen er namelijk alles aan om stevigheid en stabiliteit te garanderen zodat u zorgeloos van uw evenement kan genieten. Gaat er toch iets mis tijdens uw event? Via het nummer 03 899 61 83 blijven wij permanent bereikbaar voor dringende technische interventies.
Voorziet u enkele helpende handen wanneer we de tenten komen opstellen? Voor de kleinste tenten hebben wij voldoende aan 1 helper, voor grotere tenten voorziet u er best minstens 2 of meer, afhankelijk van de grootte. Schakelt u deze extra spierkracht in, dan is onze montage en afbraak volledig gratis.
Beschikt u niet over voldoende mankracht, dan kunnen we de opbouw en afbraak van de party tenten ook volledig in eigen beheer verzorgen tegen een kleine meerkost.
U heeft een heel andere vraag?
Staat het antwoord op uw vraag niet op deze pagina? Laat het ons aub weten. We zullen u zo snel mogelijk een passend antwoord formuleren.
U heeft een levering van ons ontvangen en ze is niet compleet?
Een foutje kan altijd voorvallen, maar we willen ons nu al uitdrukkelijk excuseren voor het ongemak. Laat ons aub zo snel mogelijk weten welke items ontbreken. Zo kunnen we ze zo snel mogelijk klaarzetten of nabezorgen en ervoor zorgen dat u enkel voor de ontvangen goederen een afrekening ontvangt.
U heeft een noodgeval?
In noodgevallen en voor dringende interventies belt u best naar ons vaste nummer 03 899 61 83. Ook buiten de kantooruren kan u ons bereiken. Daarvoor wordt een noodnummer op het antwoordapparaat vermeld of u wordt doorverbonden naar een GSM nummer van ons.
Wij zijn liever safe than sorry en komen indien nodig meteen ter plaatse om uw feestelijkheden en ons materiaal veilig te stellen.
U heeft regelmatig feestmateriaal en/of tenten nodig?
Bent u professioneel cateraar en wenst u op geregelde tijdstippen en voor verschillende events/projecten feestmateriaal en tenten te huren? Neem gerust even contact met ons op om aangepaste betalingsvoorwaarden en tarieven te bespreken.
U kan bij ons een tent huren, maar denkt u wel aan de verzekering?
Het is de organisator van het evenement, u dus, die een tijdelijke verzekering hoort af te sluiten.. Als verhuurder van feestmaterialen en tenten kunnen wij deze verzekering niet rechtstreeks aanvragen. Vergeet u zich dus zeker niet te informeren bij uw verzekeringsmakelaar voor zo’n tijdelijke evenementenverzekering?
U laat de materialen en feesttenten liever door ons leveren?
U kan de gehuurde artikelen ook door ons op de feestlocatie laten leveren. Deze leveringen laten we liefst op woensdagen, donderdagen of vrijdagen plaatsvinden. U kan dan de feestitems en tenten dan het hele weekend gebruiken. Wij komen ze dan op maandag of dinsdag weer ophalen / afbreken. Uiteraard spreken we de exacte tijdstippen op voorhand duidelijk met u af.
Voor leveringen, opbouw en afbraak kan een extra verplaatsingsvergoeding van toepassing zijn. Deze wordt onder meer bepaald door de ligging van de feestlocatie en/of de extra mankracht die we eventueel moeten voorzien om tenten te installeren.
Deze tarieven kunnen we u op eenvoudig verzoek bevestigen en vallen ongetwijfeld beter mee dan u had verwacht. In de regio Klein-Brabant, Bornem, Puurs, Willebroek, Sint-Amands bedragen de verplaatsingskosten bijvoorbeeld 18,00 euro inclusief btw. Voor leveringen elders in België rekenen wij gemiddeld 1,00 euro per gereden kilometer.
U wil een party tent huren maar twijfelt over de grootte?
Wil u een tent huren voor een receptie, dan rekent u best ½ m2 vloeroppervlakte per persoon. Ontvangt u uw gasten aan rechthoekige tafels, dan hanteert u eerder 1 m2 en voor ronde tafels 1,5 m2 per genodigde. Daar telt u vervolgens nog de nodige oppervlakte bij voor het buffet, de bar, de dj booth en de ontvangstruimte die in de late uurtjes eventueel ook als dansvloer kan dienen.
U zoekt een artikel dat u niet in onze shop terugvindt?
De magazijnen van Feestverhuur Tzigane liggen nokvol feestmaterialen, maar niet alle artikelen zijn reeds in onze web shop/feestcalculator ingevoerd. Stuur ons gerust even een mailtje met een omschrijving van het product dat u zoekt en we bevestigen meteen of we het gewenste feestartikel voorradig hebben.
Uw feestje gaat niet door?
Het is nooit leuk om een gepland feest te moeten annuleren. Zowel u als uw gasten keken er ongetwijfeld erg naar uit. Wij hebben uiteraard alle begrip voor de onvoorziene omstandigheden, maar moeten helaas toch een minimale schadevergoeding aanrekenen indien u reeds een definitieve bestelling had geplaatst.
Wij hebben de feestartikelen namelijk specifiek voor uw evenement gereserveerd, hebben in tussentijd aanvragen van andere potentiële huurders voor deze artikelen geweigerd en weten op voorhand niet of deze items alsnog verhuurd zullen geraken in de voorziene periode.
Onze annulatievergoedingen zijn echter zeer billijk en de grootorde wordt aangepast naar gelang hoe lang op voorhand u ons verwittigt. Dat doet u trouwens best schriftelijk of per mail zodat we de datum van annulatie nauwkeurig kunnen noteren.
- > 90 dagen op voorhand: 10% van het totaalbedrag
- 90 <> 30 dagen: 25 % van het totaalbedrag
- 30 <> 14 dagen: 30 % van het totaalbedrag
- < 14 dagen: 100 % van het totaalbedrag
Indien u de volledige huurprijs reeds had overgemaakt, storten wij het saldo zo snel mogelijk aan u terug. Bezorgt u ons daarvoor wel even uw rekeningnummer?
Wanneer en hoe dient u te betalen?
We beschikken niet over een bancontact of credit card toestel in de zaak. De huurprijs wordt u echter steeds vooraf per mail bevestigd wanneer u een aanvraag per mail of via de webshop/online feestcalculator doorstuurt. Dit bedrag kan u dan overschrijven op onze rekening xxxxxxxx met het bestelnummer en uw volledige naam in de referentie.
Enkel na ontvangst van uw betaling is uw reservatie/bestelling definitief. Tot die tijd zijn ingaves in de online feestcalculator/web shop indicatief en vrijblijvend. Om de beschikbaarheid van de artikelen die u wenst te huren echter niet in het gedrang te brengen, raden wij u aan om deze overschrijving zo snel mogelijk uit te voeren.
Cash betalingen bij afhaling en/of levering zijn eveneens mogelijk indien dit tijdig wordt aangevraagd en mits onze voorafgaande goedkeuring. Probeert u aub wel om bij leveringen ter plaatse voor zover mogelijk gepast geld te voorzien?
Is er materiaal beschadigd of gesneuveld tijdens uw feest, dan dient de waarde vergoed te worden bij retournering van de goederen. Laat u ons vooraf weten welke goederen het feest niet overleefd hebben, dan kunnen we u vooraf het juiste bedrag bevestigen zodat u deze bij de retour meteen ter plaatse correct kan afrekenen.
Wanneer u dan precies de materialen kan ophalen en terugbrengen?
Meestal worden onze party artikelen gehuurd voor een evenement in het weekend. Daarom hebben we er voor gekozen om elke vrijdag tussen 09:00 en 17:30 u doorlopend afhalingen mogelijk te maken. U kan de gehuurde feestartikelen dan de volgende maandag tussen 09:00 en 17:30 u terugbrengen.
Alle andere dagen zijn afhalen en terugbrengen mogelijk na afspraak.
Wat u best meebrengt als u materialen of een tent komt huren?
Bij de afhaling van goederen brengt u best een kopie van de orderbevestiging en uw identiteitskaart mee. Heeft u nog geen overschrijving uitgevoerd, dan kan u mits vooraf afgesproken, de huurprijs ook ter plaatse cash betalen.